Friday, April 27, 2012

Salam Jumaat Untuk Semua Yang Cantik :)

Those pictures below taken two years ago at Kuching International Airport. Masa tu sedang tunggu the last flight ke Kuala Lumpur. Me from Bintulu and transit di Kuching sebab direct flight ke KL semua sold out. Sampai di Kuching awal sangat siap ronda-ronda Kuching lepas tu dah tak tahu nak pergi mana. Habiskan masa dengan duduk lepak di airport saja sampai lah malam.

DSC00539DSC00551

Tetiba bila sunyi sepi ni teringat Bintulu. Wow, tapi memang teringat Bintulu like seriously. Dalam tak suka Bintulu, banyak juga menda yang boleh di kenang sampai bila-bila. Banyak pahit dan manis. Yang pahit tak usah cerita lah kan.Kita cerita yang manis-manis saja. Ok jom segarkan ingatan pada kisah-kisah Bintulu.

1) My bosses – Alee (Mr.Project Manager/Coordinator) and Kak Ann (Mrs.Project Engineer).

I’ve learnt a lot from them. Dari sekecik-kecik bolt nut hinggalah sebesar-besar mercury adsorbent vessel. Yelah, daripada zero ilmu di dada pasal oil and gas catalyst change out, sampailah berjaya menjadi seorang Project Schedule.Lepas tu melangkah perlahan-lahan menjadi Project Planner. And now I am miss Project Engineer. Sounds macam senang kan. Tapi tuhan jelah yang tahu macam mana kita duk mengadap panas terik, kena marah, woke up pukul 5.30 pagi sebab nak masuk site pukul 7 pagi, dan macam-macam lagi lah.

DSC00623DSC00875

Paling sayu, kena marah atas drier vessel sampai menangis aku dibuatnya. Kelakar kot bila ingat. Alee memang tegas kalau dalam site. Kalau dia cakap jangan, jangan lah jawabnya. Kak Ann pulak lebih cool. Kami duk satu rumah on last 2010. My family pon dah jumpa Kak Ann during their visit to Bintulu. Kami berdua pagi-pagi lepak makan bakso dulu di bawah office. Kak Ann pandai masak. Sekali masak sangat banyak pastu panggil kawan-kawan datang makan di rumah. Paling best sambal pedas untuk cicah dengan mempelam.Owhhh terliur.

Satu yang aku respect sangat-sangat kat Kak Ann ni, semua kerja dia boleh buat. Kalau documentation tu memang superb lah. Communication skill pulak sangat bagus. Semua orang dalam plant MLNG tu dia kenal kot HAHAHA. This lady with 5 children ini sangat awesome.

2) Cinoi & Maysville Team.

Fuhh. Masa kerja dengan Maysville ni, macam banyak didedahkan dengan project selain change out. Belajar cakap Iban dengan Pare’ and Apai. Iban ni ada yang baik, ada yang kurang baik. dapat kawan dengan yang baik memang best lah kan. Dapat kawan yang kurang baik memang rasa nak bunuh diri je kot hehe.

cinoimaysville

Yeay sempat sama-sama team with Cinoi. Satu bilik tidur. Basuh coverall malam-malam dan jemur sebab ada satu coverall saja. Sangat kesian. Sekarang dengan company baru I ada dua coverall tau. Yang harga mahal pulak tu. Terus berlagak bila pakai. Ya Allah berdosanya. HUHU. I selalu kot pau maskara dan eye liner Cinoi. Sebab I takde barang-barang mekap segala bagai tu semua.Tak reti.

And now, she’s my Premium Beautiful business partner. First bonus sudah dapat RM4500 waaa lumayan sungguh. Stock korset masih lagi ada bagi sesiapa yang berminat. Harga serendah RM100 monthly saja. Yang berada di Sabah, boleh contact Cinoi di blog beliau kalau berminat nak tahu lebih lanjut pasal bisnes ni. Tak kena bayar pon kalau nak jumpa Cinoi ni. Siap Cinoi belanja korang minum adalah! Kan Cinoi?

3) Na Edan

Kenal dia thru one blog called “love de shawl”. Masa tu I beli bag dan jam. Masa tu jugak tahu yang she is Edan’s gf. Edan was my ex-classmate di Matrikulasi Kuala Pilah. Bila Na dah pindah ke website baru called “nadenook”, I sangat excited sebab collection shawl Na sangat rare since semua tu dari import dari India. Setiap kali Na update new design, I beli. I ada banyakkkkkk sangat shawl from nadenook. Semua cantik dan yang pasti susah nak jumpa orang lain pakai shawl yang sama sebab limited quantity of each design.

nadenook

Nak dijadikan cerita, I jumpa both of them di Bintulu. Edan kerja di MLNG sama tempat kerja dengan i. Bintulu tu sangatlah kecik so banyak kali I jumpa mereka hehe. Siap pergi jalan-jalan ke rumah diorang tuk amik shawl.

And now, Na is my Premium Beautiful business partner juga (leader kot hehe). She introduced me to this bisnes dan sekarang dia dah mula stabil dengan bisnes ni. Good luck Na!!! Sesiapa di Bintulu yang berminat untuk tahu lebih lanjut pasal bisnes ni boleh contact Na di personnel blog beliau n-a-d-e.blogspot.

123

4) Tapi dalam banyak-banyak memory kan, memory shutdown yang paling best kot. Sebab dah setahun tak masuk site kecuali ada site visit. Rindu ah nak main panas, nak balik lewat malam, pakai coverall segala bagai tu. Rindu juga nak reka S-curve untuk project execution progress dimana client selalu tertipu dengan S-curve I tu hahaha hello I kira manual dan main pakai logik je kot.

Bila I dah kerja di Kuantan ni, Bintulu makin maju. Banyak dah kedai makan dan restaurant canggih-canggih dibuka. Secret Recipe pon dah ada caya lah Bintulu!

Even Rakannusa pon dah bukak Bintulu branch di Tanjung Kidurong. Cayalah Rakannusa!

Walaupon I berada di Kuantan ni, tapi sebahagian daripada I masih di Bintulu sebab….

Sebab…..

Sebab surat beranak I tertinggal di rumah Kak Ann di Bintulu.

 

.

1 comment:

Sheila said...

Hehe..last point tu saya sangat setuju. lepas saya transfer pegi Miri, mcm2 restoran yg selalu di idam-idam dari jauh dah bukak kat bintulu. tapi, McD tetap SIK ADA -_-"