Tuesday, March 18, 2014

123

Assalamualaikum..

Setelah sekian lama, terasa ingin mencoretkan sesuatu. Bertemankan lagu Rapuh by Opick, lagu yang ku ulang-ulang sepanjang hari tanpa jemu. Duduk di kerusi sambil tisu membersihkan hidung yang selsema. Tidak selesa. Batuk-batuk. Tidak selesa. Bantal memanggil untuk ditiduri, Aku rapuh.

Hari ke 123. Masih mampu senyum walau kadang-kadang datang resah dan sedih. Masih mampu bergembira walau kadang-kadang datang duka. Masih mampu berjenaka walau kadang-kadang air mata menitis. Kadang-kadang itu yang bahaya. Ya, aku rapuh. Masih berharap akan terjadinya keajaiban yang mampu merubah segala duka ini kepada suka. Yang masih berharap agar kamu kembali. Yang masih berharap agar semua ini mimpi. Hadirlah dan kejutkan aku dari mimpi yang tidak enak ini, sayang.

Aku rapuh. Setiap saat aku ingat kamu. Setiap saat aku rindu kamu. Dimana kamu? Sehatkah kamu? Sudah makan kah kamu? Sibuk kah kamu? Letih kah kamu? Semoga kamu tahu yang aku masih sama. Aku masih seperti dulu.

Dan aku masih mengharapkan semua ini mimpi cuma.

Dan aku masih mengharapkan keajaiban berlaku.

Dan aku masih mengharapkan kamu.

 

.

No comments: